Home Over ons Dirigent Repertoire Optredens Lid Worden Luister

Dirigent

Leo Bekendam studeerde aan het Conservatorium Enschede. Eerst vier jaar lang klassiek piano, onder andere bij Pierre Ruhlmann en Tamara Pospiszyl, en vervolgens koordirectie bij Kees Stolwijk.

Zijn loopbaan als koordirigent begon hij als kerkmusicus en dirigent verbonden aan de Petrus en Paulusparochie in Goor. Daar dirigeerde hij zeven jaar verschillende koren.

Leo heeft tijdens zijn studie meegewerkt aan koorprojecten als zanger, repetitor en als invaldirigent. Door het zingen in koren onder veel verschillende dirigenten heeft hij geleerd wat een koorzanger nodig heeft. Hij weet als geen ander wat koorzang vraagt van zowel koorzanger als dirigent. Een logisch gevolg was voor hem het initiëren van koorscholingscursussen samen met beroepszanger Russell Hibberd.

Leo is ook algeheel muzikaal leider van het Enschedese muziektheatergezelschap Music All. Daarnaast is hij een veelgevraagde invaller voor dirigenten en zingt hij geregeld met koren op projectbasis.